Kies je groep
Peuters
Groep 1
Groep 2
Groep 3
Groep 4
Groep 5
Groep 6
Groep 7
Groep 8
Alle vakken
Kies je groep
In groep 8 nadert de Doorstroomtoets: een spannende stap richting de middelbare school. Met Squla raakt je kind vertrouwd met de vraagstelling én beheerst het de stof beter. Zo start je kind vol zelfvertrouwen en ontspannen aan de toets!
In groep 8 worden rekenen, taalverzorging en begrijpend lezen getoetst, vaak aangevuld met woordenschat en studievaardigheden. Door op Squla met deze onderwerpen te oefenen, leert je kind de vraagstelling kennen en bouwt het zelfvertrouwen op voor de Doorstroomtoets.
Op school maken kinderen verschillende toetsen voor de kernvakken taal en rekenen. Meestal maken ze om de 3 of 4 weken een methodetoets en 2 keer per jaar een leerlingvolgsysteem (LVS) toets.
Met ons platform oefen je voor LVS-toetsen (zoals de doorstroomtoets) én methodetoetsen. Zo krijg je bij ons precies dezelfde structuur zoals in de hoofdstukken en blokken de bekende reken- en taalmethodes.
Zit je kind in groep 8? Dan gaat hij bijna naar de middelbare school. Maar voor het zover is, volgt eerst de Doorstroomtoets. Op Squla maakt je kind alvast kennis met de vraagstelling van de drie belangrijkste toetsaanbieders: Cito, IEP en ROUTE 8. Alle onderdelen komen aan bod: van rekenen en begrijpend lezen tot taalverzorging.
Ons platform is ontworpen om kinderen op een vriendelijke en aanmoedigende manier voor te bereiden op toetsen. Dat doen we bijvoorbeeld met oefeningen die inspelen op de actualiteit, door fouten maken niet te ontmoedigen en door uitleg voor en na de oefening te geven.
Door het adaptieve leerpad oefent je kind altijd op het juiste niveau.
Er is elke dag een nieuw leerpad voor je kind, afgestemd op de gekozen doelen.
Het kan dat je kind per vak een ander niveau heeft.
Daan (ouder)
We hebben nu Squla een jaar of 5 en we zijn er nog steeds blij mee. Sluit goed aan op de lesstof van school. Perfect als aanvulling. De kinderen vinden het extra vak check-dit erg leuk!
Suzanne (leerkracht)
Er is heel veel oefenmateriaal en het spreekt kinderen aan. Je kunt differentiëren en er zitten ook leuke andere onderdelen bij, zoals tekenen, muziek of een nieuwsquiz!
T. (groep 6)
Ik vond tafels eerst moeilijk, maar nu kan ik het in een keer. Als ik Squla een cijfer mocht geven, geef ik een dikke 10+.
Nick (ouder)
Onze zoon vindt het erg leuk om te spelen met Squla. Trapsgewijs leert hij steeds meer. Het geeft een goed gevoel dat de “schermtijd” nu ook nog nuttig gebruikt wordt.
Henk (leerkracht)
Alle kinderen werken met plezier op Squla! Ik zet het in als extra werk, maar de kinderen ervaren het niet zo. Ze vinden het juist leuk! Voor mij moet het extra werk in de klas leuk en leerzaam zijn. Dit is beide onderdeel van de Squla-methode.
P. (groep 5)
Ik kan zelf kiezen wat ik doe, bijvoorbeeld: ik vind breuken moeilijk en hier kan ik het zelf goed oefenen!
Krista (ouder)
Squla is duidelijk, leerzaam, overzichtelijk en leuk. Mijn zoon geniet er zichtbaar van. Het ‘ren spelletje’ en de cadeautjes die je kunt ‘kopen’ zijn een extra stimulans..
Benjamin (leerkracht)
Het niveau past zich gemakkelijk aan. De kinderen kunnen voor zichzelf bezig zijn. Squla maakt gebruik van filmpjes en games. Dit past precies in de wereld van kinderen.
Wanneer ik het woord ‘Squla’ laat vallen, zijn alle ogen van de klas naar mij gericht. Wachtend totdat ik vertel dat ze aan de slag kunnen.
– K. (groep 4)
Aan elke einde van een opdracht is er altijd een minigame en dat is leuk!