Kies je groep
Peuters
Groep 1
Groep 2
Groep 3
Groep 4
Groep 5
Groep 6
Groep 7
Groep 8
Alle vakken
Kies je groep
In groep 6 oefenen kinderen met het analyseren van teksten, het herkennen van tegenstellingen en oorzaak-gevolgrelaties. Met Squla leren ze spelenderwijs langere en complexere teksten begrijpen, ondersteund door interactieve quizzen en spellen.
In groep 6 leert je kind steeds beter de structuur van een tekst herkennen. Denk aan het vinden van de hoofdgedachte, het leggen van verbanden en het begrijpen van langere zinnen. Op Squla oefent je kind spelenderwijs met verschillende soorten teksten, zodat het stap voor stap vaardiger wordt in begrijpend lezen.
Op Squla werkt je kind elke dag aan een duidelijk doel, zoals het herkennen van belangrijke informatie of het begrijpen van een bepaalde tekststructuur. Deze dagelijkse focus maakt het oefenen overzichtelijk en motiverend, waardoor je kind gestaag vooruitgang boekt.
De begrijpend lezen-oefeningen op Squla passen zich automatisch aan het niveau van je kind aan. Zo blijft het leerproces uitdagend, maar nooit te moeilijk. Als je kind iets beheerst, gaat het verder naar een nieuw niveau. Is iets nog lastig? Dan krijgt het extra herhaling. Op deze manier leert je kind in zijn eigen tempo.
Bij elke oefening krijgt je kind direct heldere leestips en uitleg. Zo leert het niet alleen het juiste antwoord te vinden, maar ook waarom dat antwoord klopt. Met deze ondersteuning krijgt je kind meer inzicht en vertrouwen, wat begrijpend lezen leuker én makkelijker maakt.
Door het adaptieve leerpad oefent je kind altijd op het juiste niveau.
Er is elke dag een nieuw leerpad voor je kind, afgestemd op de gekozen doelen.
Het kan dat je kind per vak een ander niveau heeft.
Daan (ouder)
We hebben nu Squla een jaar of 5 en we zijn er nog steeds blij mee. Sluit goed aan op de lesstof van school. Perfect als aanvulling. De kinderen vinden het extra vak check-dit erg leuk!
Suzanne (leerkracht)
Er is heel veel oefenmateriaal en het spreekt kinderen aan. Je kunt differentiëren en er zitten ook leuke andere onderdelen bij, zoals tekenen, muziek of een nieuwsquiz!
T. (groep 6)
Ik vond tafels eerst moeilijk, maar nu kan ik het in een keer. Als ik Squla een cijfer mocht geven, geef ik een dikke 10+.
Nick (ouder)
Onze zoon vindt het erg leuk om te spelen met Squla. Trapsgewijs leert hij steeds meer. Het geeft een goed gevoel dat de “schermtijd” nu ook nog nuttig gebruikt wordt.
Henk (leerkracht)
Alle kinderen werken met plezier op Squla! Ik zet het in als extra werk, maar de kinderen ervaren het niet zo. Ze vinden het juist leuk! Voor mij moet het extra werk in de klas leuk en leerzaam zijn. Dit is beide onderdeel van de Squla-methode.
P. (groep 5)
Ik kan zelf kiezen wat ik doe, bijvoorbeeld: ik vind breuken moeilijk en hier kan ik het zelf goed oefenen!
Krista (ouder)
Squla is duidelijk, leerzaam, overzichtelijk en leuk. Mijn zoon geniet er zichtbaar van. Het ‘ren spelletje’ en de cadeautjes die je kunt ‘kopen’ zijn een extra stimulans..
Benjamin (leerkracht)
Het niveau past zich gemakkelijk aan. De kinderen kunnen voor zichzelf bezig zijn. Squla maakt gebruik van filmpjes en games. Dit past precies in de wereld van kinderen.
Wanneer ik het woord ‘Squla’ laat vallen, zijn alle ogen van de klas naar mij gericht. Wachtend totdat ik vertel dat ze aan de slag kunnen.
– K. (groep 4)
Aan elke einde van een opdracht is er altijd een minigame en dat is leuk!