Kies je groep
Peuters
Groep 1
Groep 2
Groep 3
Groep 4
Groep 5
Groep 6
Groep 7
Groep 8
Alle vakken
Kies je groep
In groep 4 komt je kind in aanraking met de Cito-, IEP- en ROUTE8-toetsen voor rekenen, spelling, begrijpend lezen en taalverzorging. Met Squla kan je kind spelenderwijs oefenen, wat het zelfvertrouwen een boost geeft!
Het leerlingvolgsysteem brengt de ontwikkeling van je kind in kaart. In groep 4 zijn er twee toetsmomenten. Met een toets wordt de kennis in rekenen, spelling, begrijpend lezen en technisch lezen getoetst. Technisch lezen is geen verplicht onderdeel van de LVS-toets maar van groot belang om op de andere onderdelen goed te presteren. Door de woorden hardop voor te lezen worden technisch lezen geoefend. Vindt je kind rekenen juist lastig? Dan kan hij met leerzame games en quizzen de LVS-vraagstelling oefenen.
Korte pauzes houden je brein wakker! Daarom geeft Squla je kind ‘oplaadmomentjes’ tijdens het oefenen. Denk aan grappige filmpjes waar Q en zijn 3D-maatjes een vrolijk dansje doen, een gekke beweging maken of diep in en uit ademen. Dus, laat die armen draaien als een helikopter en spring in het rond als een stuiterbal. Zo wordt oefenen een stuk leuker en meer ontspannen!
Kinderen beginnen vanaf groep 3 met het leerlingvolgsysteem (LVS), om te zien waar ze staan in hun ontwikkeling. Twee keer per jaar is het toetstijd en worden vakken als rekenen, begrijpend lezen en taal getoetst. Op Squla maakt je kind kennis met de vraagstelling van de LVS-toets, die is vaak ietsje anders dan je kind gewend is. Zo gaat je kind met meer zelfvertrouwen de LVS-toets tegemoet.
Squla maakt leren leuk, maar ondertussen leert je kind serieus veel!
De games op Squla zijn volledig in lijn met de onderwijsdoelen van de overheid.
Squla is er voor peuters tot kinderen in groep 8. In elke groep wordt het niveau een stapje uitdagender.
Daan (ouder)
We hebben nu Squla een jaar of 5 en we zijn er nog steeds blij mee. Sluit goed aan op de lesstof van school. Perfect als aanvulling. De kinderen vinden het extra vak check-dit erg leuk!
Suzanne (leerkracht)
Er is heel veel oefenmateriaal en het spreekt kinderen aan. Je kunt differentiëren en er zitten ook leuke andere onderdelen bij, zoals tekenen, muziek of een nieuwsquiz!
T. (groep 6)
Ik vond tafels eerst moeilijk, maar nu kan ik het in een keer. Als ik Squla een cijfer mocht geven, geef ik een dikke 10+.
Nick (ouder)
Onze zoon vindt het erg leuk om te spelen met Squla. Trapsgewijs leert hij steeds meer. Het geeft een goed gevoel dat de “schermtijd” nu ook nog nuttig gebruikt wordt.
Henk (leerkracht)
Alle kinderen werken met plezier op Squla! Ik zet het in als extra werk, maar de kinderen ervaren het niet zo. Ze vinden het juist leuk! Voor mij moet het extra werk in de klas leuk en leerzaam zijn. Dit is beide onderdeel van de Squla-methode.
P. (groep 5)
Ik kan zelf kiezen wat ik doe, bijvoorbeeld: ik vind breuken moeilijk en hier kan ik het zelf goed oefenen!
Krista (ouder)
Squla is duidelijk, leerzaam, overzichtelijk en leuk. Mijn zoon geniet er zichtbaar van. Het ‘ren spelletje’ en de cadeautjes die je kunt ‘kopen’ zijn een extra stimulans..
Benjamin (leerkracht)
Het niveau past zich gemakkelijk aan. De kinderen kunnen voor zichzelf bezig zijn. Squla maakt gebruik van filmpjes en games. Dit past precies in de wereld van kinderen.
Wanneer ik het woord ‘Squla’ laat vallen, zijn alle ogen van de klas naar mij gericht. Wachtend totdat ik vertel dat ze aan de slag kunnen.
– K. (groep 4)
Aan elke einde van een opdracht is er altijd een minigame en dat is leuk!