Cijferkleurplaat
1, 2, 3, 4… ijsplezier! Verbind de de cijfers en zie de ijsjes verschijnen!
In de adaptieve rekenquizzen op Squla oefent je kind op eigen niveau met rekenen voor groep 4. De moeilijkheidsgraad van de vragen wordt automatisch aangepast aan het niveau van je kind.
Kinderen in groep 4 snappen hoe rekensommen in elkaar zitten en gaan een stapje verder met klokkijken, geldrekenen en tafelsommen. In de adaptieve rekenquizzen past de moeilijkheidsgraad van groep 4 zich aan, aan het niveau van je kind.
Kinderen in groep 4 snappen hoe rekensommen in elkaar zitten en kunnen getallen optellen en aftrekken. De volgende stappen zijn rekenen met geld, klokkijken en kennis maken met tafelsommen. Deze stappen worden in de adaptieve rekenquizzen langzaam opgebouwd. Heeft je kind de basis van rekensommen onder de knie? Dan gaat je kind aan de slag met geldrekenen en klokkijken. Meer uitdaging nodig? Je kind begint dan met het maken van tafelsommen.
Heeft je kind genoeg vooruitgang geboekt in een bepaald rekenonderdeel, dan is het tijd om zich te zich bewijzen tegenover de bazen! Weet je kind binnen de tijd genoeg vragen juist te beantwoorden? Dan mag je kind door naar de volgende ronde!
Geen reclame, geen chatfuncties; puur verantwoorde, vrolijke games waar je kind al spelend van leert.
Je kind hoeft niet al te kunnen lezen op Squla, want elk spelletje is ingesproken voor je peuter of kleuter.
De games op Squla zijn volledig in lijn met de onderwijsdoelen van de overheid.
Daan (ouder)
We hebben nu Squla een jaar of 5 en we zijn er nog steeds blij mee. Sluit goed aan op de lesstof van school. Perfect als aanvulling. De kinderen vinden het extra vak check-dit erg leuk!
Suzanne (leerkracht)
Er is heel veel oefenmateriaal en het spreekt kinderen aan. Je kunt differentiëren en er zitten ook leuke andere onderdelen bij, zoals tekenen, muziek of een nieuwsquiz!
T. (groep 6)
Ik vond tafels eerst moeilijk, maar nu kan ik het in een keer. Als ik Squla een cijfer mocht geven, geef ik een dikke 10+.
Nick (ouder)
Onze zoon vindt het erg leuk om te spelen met Squla. Trapsgewijs leert hij steeds meer. Het geeft een goed gevoel dat de “schermtijd” nu ook nog nuttig gebruikt wordt.
Henk (leerkracht)
Alle kinderen werken met plezier op Squla! Ik zet het in als extra werk, maar de kinderen ervaren het niet zo. Ze vinden het juist leuk! Voor mij moet het extra werk in de klas leuk en leerzaam zijn. Dit is beide onderdeel van de Squla-methode.
P. (groep 5)
Ik kan zelf kiezen wat ik doe, bijvoorbeeld: ik vind breuken moeilijk en hier kan ik het zelf goed oefenen!
Krista (ouder)
Squla is duidelijk, leerzaam, overzichtelijk en leuk. Mijn zoon geniet er zichtbaar van. Het ‘ren spelletje’ en de cadeautjes die je kunt ‘kopen’ zijn een extra stimulans..
Benjamin (leerkracht)
Het niveau past zich gemakkelijk aan. De kinderen kunnen voor zichzelf bezig zijn. Squla maakt gebruik van filmpjes en games. Dit past precies in de wereld van kinderen.
Wanneer ik het woord ‘Squla’ laat vallen, zijn alle ogen van de klas naar mij gericht. Wachtend totdat ik vertel dat ze aan de slag kunnen.
– K. (groep 4)
Aan elke einde van een opdracht is er altijd een minigame en dat is leuk!