Cijferkleurplaat
1, 2, 3, 4… ijsplezier! Verbind de de cijfers en zie de ijsjes verschijnen!
In de adaptieve rekenquizzen op Squla oefent je kind op eigen niveau met rekenen voor groep 3. De moeilijkheidsgraad van de vragen wordt automatisch aangepast aan het niveau van je kind.
In groep 3 gaan kinderen verder het ‘echte rekenen’. In de adaptieve rekenquizzen start je kind met ‘kale rekensommen’ en gaan pas verder als zij daar klaar voor zijn. Zo wordt de moeilijkheidsgraad langzaam opgebouwd.
Het is belangrijk dat kinderen in groep 3 de rekenbasis uit groep 1 en 2 goed onder de knie hebben. In groep 3 gaan zij namelijk verder met het ‘echte rekenen’. In de adaptieve rekenquizzen oefenen kinderen op eigen tempo met ‘kale rekensommen’ waarin enkel getallen en plus- en minsommen worden gebruikt. Kinderen gaan pas verder als zij daar klaar voor zijn. De kale rekensommen worden opgevolgd door verhaaltjessommen, getallenlijnen en geldrekenen.
Heeft je kind genoeg vooruitgang geboekt in een bepaald rekenonderdeel, dan is het tijd om zich te zich bewijzen tegenover de bazen! Weet je kind binnen de tijd genoeg vragen juist te beantwoorden? Dan mag je kind door naar de volgende ronde!
Benieuwd wat je kind leert? Als ouder kun je meekijken via het ouderaccount.
Alle quizzen op Squla is gemaakt door experts, ondersteund door ouders en kinderen.
Geen reclame, geen chatfuncties; puur verantwoorde, vrolijke games waar je kind al spelend van leert.
Daan (ouder)
We hebben nu Squla een jaar of 5 en we zijn er nog steeds blij mee. Sluit goed aan op de lesstof van school. Perfect als aanvulling. De kinderen vinden het extra vak check-dit erg leuk!
Suzanne (leerkracht)
Er is heel veel oefenmateriaal en het spreekt kinderen aan. Je kunt differentiëren en er zitten ook leuke andere onderdelen bij, zoals tekenen, muziek of een nieuwsquiz!
T. (groep 6)
Ik vond tafels eerst moeilijk, maar nu kan ik het in een keer. Als ik Squla een cijfer mocht geven, geef ik een dikke 10+.
Nick (ouder)
Onze zoon vindt het erg leuk om te spelen met Squla. Trapsgewijs leert hij steeds meer. Het geeft een goed gevoel dat de “schermtijd” nu ook nog nuttig gebruikt wordt.
Henk (leerkracht)
Alle kinderen werken met plezier op Squla! Ik zet het in als extra werk, maar de kinderen ervaren het niet zo. Ze vinden het juist leuk! Voor mij moet het extra werk in de klas leuk en leerzaam zijn. Dit is beide onderdeel van de Squla-methode.
P. (groep 5)
Ik kan zelf kiezen wat ik doe, bijvoorbeeld: ik vind breuken moeilijk en hier kan ik het zelf goed oefenen!
Krista (ouder)
Squla is duidelijk, leerzaam, overzichtelijk en leuk. Mijn zoon geniet er zichtbaar van. Het ‘ren spelletje’ en de cadeautjes die je kunt ‘kopen’ zijn een extra stimulans..
Benjamin (leerkracht)
Het niveau past zich gemakkelijk aan. De kinderen kunnen voor zichzelf bezig zijn. Squla maakt gebruik van filmpjes en games. Dit past precies in de wereld van kinderen.
Wanneer ik het woord ‘Squla’ laat vallen, zijn alle ogen van de klas naar mij gericht. Wachtend totdat ik vertel dat ze aan de slag kunnen.
– K. (groep 4)
Aan elke einde van een opdracht is er altijd een minigame en dat is leuk!