Kies je groep
Peuters
Groep 1
Groep 2
Groep 3
Groep 4
Groep 5
Groep 6
Groep 7
Groep 8
Alle vakken
Kies je groep
Op Squla ontdek je leuke quizzen en spannende games om je topografie te oefenen voor groep 4. Leer over gemeentes, provincies, en (hoofd)steden.
Wat is de hoofdstad van Nederland? In welke provincie ligt Utrecht? Waar staat ‘TVTAS’ voor? In groep 4 gaat je kind voor het eerst aan de slag met topografie. In deze groep leer je de kaart van Nederland kennen. De verschillende gemeenten, provincies, steden en hoofdsteden komen voorbij in de leuke games en quizzen. Je kind oefent topografie door de steden en plaatsen te benoemen en ze aan te wijzen op de kaart. Ook is er volop aandacht voor de Waddeneilanden. Zo kent je kind Nederland straks op z’n duimpje!
Op de basisschool begint topografie met enkel Nederland. Je kind leert eerst alle provincies en hoofdsteden gevolgd door de (grote) steden en wateren. Topografie is een kwestie van oefenen en doen. Daarom heeft Squla leuke quizzen en doebladen om de stof beter te onthouden. Zo wordt topografie leren leuk!
Benieuwd wat je kind leert? Als ouder kun je meekijken via het ouderaccount.
Alle quizzen op Squla is gemaakt door experts, ondersteund door ouders en kinderen.
Geen reclame, geen chatfuncties; puur verantwoorde, vrolijke games waar je kind al spelend van leert.
Daan (ouder)
We hebben nu Squla een jaar of 5 en we zijn er nog steeds blij mee. Sluit goed aan op de lesstof van school. Perfect als aanvulling. De kinderen vinden het extra vak check-dit erg leuk!
Suzanne (leerkracht)
Er is heel veel oefenmateriaal en het spreekt kinderen aan. Je kunt differentiëren en er zitten ook leuke andere onderdelen bij, zoals tekenen, muziek of een nieuwsquiz!
T. (groep 6)
Ik vond tafels eerst moeilijk, maar nu kan ik het in een keer. Als ik Squla een cijfer mocht geven, geef ik een dikke 10+.
Nick (ouder)
Onze zoon vindt het erg leuk om te spelen met Squla. Trapsgewijs leert hij steeds meer. Het geeft een goed gevoel dat de “schermtijd” nu ook nog nuttig gebruikt wordt.
Henk (leerkracht)
Alle kinderen werken met plezier op Squla! Ik zet het in als extra werk, maar de kinderen ervaren het niet zo. Ze vinden het juist leuk! Voor mij moet het extra werk in de klas leuk en leerzaam zijn. Dit is beide onderdeel van de Squla-methode.
P. (groep 5)
Ik kan zelf kiezen wat ik doe, bijvoorbeeld: ik vind breuken moeilijk en hier kan ik het zelf goed oefenen!
Krista (ouder)
Squla is duidelijk, leerzaam, overzichtelijk en leuk. Mijn zoon geniet er zichtbaar van. Het ‘ren spelletje’ en de cadeautjes die je kunt ‘kopen’ zijn een extra stimulans..
Benjamin (leerkracht)
Het niveau past zich gemakkelijk aan. De kinderen kunnen voor zichzelf bezig zijn. Squla maakt gebruik van filmpjes en games. Dit past precies in de wereld van kinderen.
Wanneer ik het woord ‘Squla’ laat vallen, zijn alle ogen van de klas naar mij gericht. Wachtend totdat ik vertel dat ze aan de slag kunnen.
– K. (groep 4)
Aan elke einde van een opdracht is er altijd een minigame en dat is leuk!