Persbericht: Squla Impactrapport 2023-2024

Lisa Potma

Het einde van het schooljaar nadert en dat betekent dat het bijna tijd is voor de schoolrapporten. Oók voor Squla! Met trots presenteren we het Squla Impactrapport van schooljaar 2023-2024. Zo speelden er 398.358 kinderen op Squla, waren er 17.374 leerkrachten actief en zijn er wel 2.194.300.831 muntjes verdiend! Lees hieronder meer over onze impact en bekijk het volledige rapport.

Er is werk aan de winkel in het Nederlandse basisonderwijs. Zo benoemt de Staat van het Onderwijs dat de basisvaardigheden een belangrijk aandachtspunt zijn, evenals kansen(on)gelijkheid en het lerarentekort. Met Squla willen we kinderen ondersteunen waar we kunnen. Thuis, op school of onderweg. Met een gepersonaliseerde aanpak, zodat elk kind kan leren op een manier die past. Ook als er thuis minder te besteden is. In het momenteel onder druk staande onderwijssysteem, geloven we dat Squla kan bijdragen aan het ontwikkelen van de basisvaardigheden en het streven naar meer kansengelijkheid.

Leuk leren werkt!

Elk kind heeft talent. Plezier in leren helpt om dit talent te ontdekken en ontplooien. Met Squla oefenen kinderen (van peuters t/m groep 8) alle vakken van de basisschool én extra’s in leuke quizzen en games. Kinderen worden aangemoedigd om nieuwsgierig te blijven en door te zetten. Dit stimuleert een groeimindset en zorgt voor leren met plezier. CEO Serge Bueters voegt daaraan toe:“Onderwijs is essentieel om kinderen een sterke basis te geven. We weten ook dat elk kind anders is en zijn eigen leerbehoeften heeft. Door kinderen een persoonlijke aanpak te geven, aangepast aan hun behoeften en interesses, willen we leren leuk en effectief maken. Want leren betekent niet alleen groeien, maar ook beter in staat zijn om het beste uit jezelf te halen.”

138 jaar geoefend…

…door alle 398.358 kinderen samen op Squla dit schooljaar! Wauw! Ook werden er maar liefst 281.996.998 vragen beantwoord en zijn de categorieën Weetwoorden, Tafels en Luisterwoorden het meest geoefend. Rekenen wint dit schooljaar de prijs voor meest gespeelde vak. Er werden namelijk wel 63.768.266 rekenvragen gespeeld. Op plaats twee staat Taal met 26.375.378 vragen en Spelling en Grammatica met 23.465.123 vragen.

Squla voor álle kinderen

We vinden het belangrijk om Squla beschikbaar te maken voor álle kinderen. Zo maakten 261.408 kinderen gebruik van gratis Squla op scholen tijdens schooltijd. Daarnaast kregen 8.432 kinderen uit gezinnen met minder financiële middelen toegang tot Squla via stichtingen en gemeenten, dankzij een samenwerking met organisaties zoals Stichting Leergeld en het Jeugdeducatiefonds. Dit soort initiatieven en samenwerkingen zijn voor ons cruciaal om ervoor te zorgen dat elk kind de kans krijgt om te leren en te groeien met behulp van aanvullend onderwijs. Afgelopen week reikten we daarom de Impactrapporten van Squla en StudyGo uit aan Leergeld Amsterdam!

Links Saskia Tans (Leergeld Amsterdam) en rechts Lisa Potma (Squla)

Wat vinden de kinderen van Squla?

We vroegen de kinderen op Squla wat ze eigenlijk van spelen op Squla vinden. 3500 kinderen gaven antwoord via een quiz op ons platform. 75% van de kinderen vindt spelen op Squla 😄, 😍 of 🙂. Een greep uit de quotes:

“Heel leuk en heel leerzaam, dankjulliewel!!!”

“SUPER DE PUPPER LEUK!!!!!!!!!!”

“Beter dan gamen”

Sociale Impact en Samenwerkingen

Impact maken doen we niet alleen. Dit schooljaar sloegen we de handen ineen met verschillende partners om kinderen te ondersteunen. Zo pakten we voor actie Zwerfboek van Nationaal Fonds Kinderhulp 11.000 boeken in, zodat kinderen op verschillende openbare plekken gratis boeken kunnen lezen. Daarnaast doneerden we Squla-lidmaatschappen aan de schoolfaciliteiten van het Prinses Máxima Centrum en organiseerden we een Buy1Give1-actie, waarbij er voor elk verkocht Squla-lidmaatschap een lidmaatschap werd gedoneerd aan Stichting Leergeld. Zo konden 235 extra kinderen gebruikmaken van Squla.

Een andere partner waar we al sinds 2017 mee samenwerken is JINC. Zij zetten zich in om kinderen een betere start op de arbeidsmarkt te geven. Verschillende collega’s namen dit jaar deel aan projecten zoals sollicitatietrainingen, bliksemstages en loopbaancoaching. Op 10 oktober 2023 ontving Squla de JINC Award voor Bedrijf van het Jaar in het DeLaMar Theater in Amsterdam.

Ontdek meer!

We kijken met trots terug op een succesvol en impactvol schooljaar, waarin we veel kinderen konden helpen met leuk leren. Voor meer details nodigen we je uit om het volledige impactrapport te lezen en zelf te ontdekken hoe Squla bijdraagt aan de ontwikkeling van kinderen in Nederland.

Heb je vragen of wil je meer weten? Neem contact op met Social Impact Manager Lisa Potma via lisa@squla.com.

Samen maken we leren leuker en toegankelijker voor iedereen!

Ontdek motiverende quizzen en games.
Twijfel je? 14 dagen geldteruggarantie!