Nieuw: tafels oefenen met Stuitersommen

Anke van den Bos

Tromgeroffel alsjeblieft! Squla presenteert vol trots een nieuw educatief spel… Stuitersommen! Dit is niet zomaar een spelletje, maar een superleuke manier voor je kind om de tafels te oefenen. Op de beat van de muziek, werkt je kind zijn weg door de tafels. Oh-oh, een foutje gemaakt? Geen probleem, gewoon nog een keer proberen. Daar leert je kind juist van! Klinkt dit als muziek in de oren? Probeer Stuitersommen nu uit op Squla!

Waarom is het belangrijk om tafels te oefenen?

Weet je nog, die goede oude tijden waarin je zelf zat te ploeteren op de tafels? Oefenen, oefenen, en ja hoor, nog meer oefenen. Maar waarom al dat gedoe? Nou, die tafels zijn eigenlijk de geheime superhelden van het rekenen. Als je ze kent, worden dingen zoals delen, breuken en percentages een stuk makkelijker. Ook helpt het je kind een beter geheugen en een hoger concentratievermogen te ontwikkelen. En het coolste is dat het zelfs helpt in het dagelijks leven, van koken tot maten en eenheden, tot het geldrekenen bij het berekenen van kortingen tijdens de uitverkoop. En hier komt het beste gedeelte, als je kind eenmaal een tafel-kampioen is, geeft dat een boost aan zelfvertrouwen!

De groeimindset helpt!

Hoe kunnen we het oefenen van de tafels leuker en beter maken voor de kleine en grote rekenwonders? Het antwoord zit ‘m in de groeimindset. Dit houdt in dat je altijd kunt blijven leren en groeien. Fouten maken is oké, want dat betekent dat je iets nieuws leert! Elke dag een beetje beter en voor je het weet… ben je supergoed! Met de groeimindset in ons achterhoofd hebben we Stuitersommen bedacht en gemaakt.

Oefen nu de tafels met Stuitersommen!

Stuitersommen is ons nieuwste, te gekke spel waarin ritme en tafels hand in hand gaan. Kinderen beantwoorden de tafelsommen op de beat, en hoe goed ze het doen, hoe sneller die beat gaat. En het mooiste is, er zijn geen ‘foute’ antwoorden! De beat gaat alleen maar sneller als kinderen razendsnel antwoorden of drie vragen op een rij goed hebben. En een tafel nog niet onder de knie? Dan blijft ‘ie gewoon terugkomen, totdat je hem kan dromen!

Van idee naar educatief spel

Het begon allemaal met een missie: “Hoe kunnen we het leren van tafels niet alleen leuk maken, maar ook in lijn met de groeimindset?”. En, oh ja, kunnen we het een muziekaal tintje geven?” Het concept was helder: kinderen laten rekenen op de beat. Rodrigo (Team Lead Development) koos voor een ritme dat niet alleen uitdagend is, maar ook de voetjes van de vloer krijgt. Hij brainstormde over hoe we kinderen konden belonen voor hun moeite, en niet enkel voor het geven van het juiste antwoord. Joana (Visual Designer), bedacht hoe dit allemaal in een vrolijk jasje gegoten kon worden. Een bouncende kogelvis, waarom niet? Samen met de rest van het Squla-team brachten ze weken door met ontwerpen, testen en natuurlijk ook een beetje dansen (voor de wetenschap, uiteraard!). Het resultaat? Stuitersommen: een game waarbij tafels leren voelt als een feestje.

Positieve spelervaring

De eerste kids hebben Stuitersommen al gespeeld. En wat denk je? Ze vonden het geweldig! Ze dansten, sprongen en… ja hoor, ze leerden ook nog eens de tafels! Tafels oefenen was niet langer een taak, maar werd een feestje vol plezier en groei.

Nu te spelen op Squla

Nu is het de beurt van jouw kind om het te ontdekken, want Stuitersommen is nu beschikbaar op Squla (voor kinderen in groep 4 tot en met 8). Bereid je voor op het stuiteren van vreugde en plezier!

Squla (pages)

Ontdek motiverende quizzen en games.
Twijfel je? 14 dagen geldteruggarantie!